Senior Business Controller – Hilversum

Introductie

Voor één van onze opdrachtgevers, een middel grote gemeente in het midden van het land, zijn wij momenteel op zoek naar een Senior Business Controller voor het fysieke domein.

In deze rol lever je direct een bijdrage aan de maatschappij. Ben jij een stevige en doortastende sparringpartner met werkervaring binnen de (non)profit organisatie die daarnaast analytisch is en oog voor details? Lees dan snel verder en solliciteer. 

Functie

We zijn op zoek naar een ervaren en proactieve senior business controller die zich voornamelijk richt op ons fysieke domein. Het team Control is georganiseerd naar drie domeinen, namelijk; Dienstverlening, Sociaal Domein en Fysiek Domein.
Het fysieke domein is onder andere verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte, investeringen in wegen en riolering, de grote binnenstedelijke investeringen in de stad maar ook voor het uitvoeren en vorm geven van beleid op andere cultuur, sport, economie en media.
Als Senior business controller ben je verantwoordelijk voor de brede financiële controle van het fysieke domein en ben je de financieel inhoudelijke sparringpartner van het management binnen dit domein. Het fysieke domein bestaat uit zeven financial en businesscontrollers. In jouw rol geef je ook functioneel en inhoudelijke sturing aan deze collega’s.

Hoofdtaken

  • Je adviseert de afdelingsmanager en teammanagers over hun brede business control en alle belangrijke financiële ontwikkelingen binnen het fysieke domein.
  • Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor de teammanager Control.
  • Je bent de inhoudelijke sparringpartner voor de collega’s van het domein en springt daar waar nodig bij in de werkzaamheden.
  • Je bent verantwoordelijk voor het prioriteren, de kwaliteit en de volledigheid van de control werkzaamheden binnen het fysieke domein.
  • Je geeft advies en ondersteuning aan stellers bij opstellen van belangrijke bestuurlijke voorstellen.
  • Je neemt deel aan diverse projecten die binnen de afdelingen plaatsvinden.

Functie-eisen

  • Je hebt wo-werk en denkniveau aangevuld met een opleiding op financieel/economisch gebied.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare senior functie binnen het fysieke domein van een gemeente. Hierbij kun je denken aan een senior controller functie met coördinerende rol op inhoudelijk en functioneel gebied.
  • Kennis van financiële pakketten (Key2, PowerBI, LIAS) en algemene pakketten (Ibabs en zaaksysteem) is een pré.
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands.

Dit zijn de belangrijkste competenties voor deze functie:

1.     Analytisch vermogen – Je overziet complexe maatschappelijke en ruimtelijke vraagstukken en brengt daarin structuur en samenhang aan.

2.     Samenwerken en verbinden – Je legt actief verbinding tussen beleidsterreinen en onderhoudt sterke relaties met partners en belanghebbenden.

3.     Adviseren en overtuigen – Je geeft heldere en onafhankelijke adviezen, presenteert analyses en creëert draagvlak voor deze adviezen.

4.     Resultaatgerichtheid – Je zorgt dat beleid uitvoerbaar wordt en zichtbaar effect heeft in de praktijk.

Aanbod

  • Werkweek: 36 uur 
  • Contract: Jaarcontract met intentie tot vast dienstverband.
  • Salaris: Schaal 13 van de CAO Gemeenten (€ 5.850 – €7.705) bruto p/m bij 36 uur), afhankelijk van ervaring.
  • Voorzieningen: Uitstekende pensioenopbouw bij ABP (werkgever betaalt 70% premie) en een extra vangnet bij overlijden/arbeidsongeschiktheid.
  • Extra’s: Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% per jaar.
  • Vergoeding OV: Rondom onze locaties geldt betaald parkeren. Wij zetten ons actief in voor duurzame mobiliteit en vergoeden daarom het openbaar vervoer (2e klas) volledig.
  • Ontwikkeling: Opleidingsmogelijkheden via de Academie, met toegang tot trainingen vanaf dag één.
  • Werk-privébalans: Hybride werken is mogelijk; Maar we verwachten je minimaal de helft van je tijd op locatie voor verbinding met collega’s.

Sollicitatie

Lars Franken
06 – 42 59 77 72
lars@lofrecruitment.nl

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max MB)

Contactgegevens

Prive Werk

Motivatie & Bron