Stock Controller – Almere

Introductie

Ben je toe aan een leuke uitdaging? Een functie waarin je niet alleen maar inkooporders aan het verwerken bent, maar waarin je ook meedenkt over slimmere analyses en samenwerkt met andere disciplines? 

Onze opdrachtgever is een belangrijke speler in haar niche: de productie van onderdelen voor de Electrical Vehicle industrie (laadpalen en kabels) én trekhaak-/trailerindustrie. De focus op kwaliteit en innovatie zorgt voor sterke partnerships met haar klanten gevestigd in Europa, de VS en Azië.

Het hoofdkantoor van onze opdrachtgever zit is sinds 1994 gevestigd in Almere. Zij heeft eigen productielocaties in China en Portugal, en een sales kantoor in Amsterdam en Shanghai. Op het hoofdkantoor in Almere werken dagelijks ca. 12 FTE nauw samen. De sfeer op deze locatie is informeel en ongedwongen.

Functie

In deze rol heb je een brede verantwoordelijkheid en een afwisselend takenpakket. Enerzijds ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de juiste forecast t.b.v. de productielocaties. Tegelijkertijd ben je verantwoordelijk voor het behalen uitstekende servicelevels tegen zo laag mogelijke voorraadkosten.

Je takenpakket bestaat o.a. uit het:

Verkoop / forecasting

  • Invoeren van binnenkomende klantorders in het ERP systeem;
  • Het plannen en het doorsturen van de verkooporders naar het juiste magazijn (NL of PT) middels het Warehouse Management Scansysteem, rekening houdend met de gevraagde leverdatum;
  • Besteladvies maken voor gereed producten, middels MRP aan de hand van een forecast;
  • Voorraadbeheer van de gereed producten in Nederland en Portugal middels een besteladvies en / of orderplanning welke goedgekeurd dient te worden;
  • Monitoren van slow overs en te nemen acties voorstellen;
  • Contact houden met de klant m.b.t. de levertijd van de order in geval van vertraging;
  • Bijhouden van informatie betreffende orders en leveringen in de klantportalen.

Inkoop / materiaalplanning

  • Inkooporders opstellen van gereed producten, na akkoord op het besteladvies, afdeling Purchasing stuurt deze uit;
  • Het plannen van de productiematerialen middels MRP t.b.v. de productie voor de fabriek in Portugal, welke goedgekeurd dient te worden;
  • Het bewaken van deze materiaalvoorraden aan de hand van de klantorders en / of forecast;
  • Opstellen van productieadviezen middels MRP, die goedgekeurd dienen te worden.
  • Invoeren van productieorders en deze na goedkeuring, uitsturen naar de productie in Portugal;
  • Contact onderhouden met toeleveranciers m.b.t. de levertijd van de inkooporder;
  • Bijhouden van de leverdata geconfirmeerd door de fabriek in China, in het ERP systeem.



Functie-eisen

Iemand die graag initiatief neemt en zelfstandig een breed takenpakket kan overzien. Je zet graag een combinatie van analytische en organisatorische skills in en communiceert zorgvuldig met je stakeholders. Je bent altijd op zoek naar verbeterpotentieel, bent besluitvaardig en een teamplayer.

Daarnaast beschik je over:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een relevante rol;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Goede kennis van het MS Office pakket en ERP-systemen;
  • Kennis van ISO9001 en IATF16949 processen is een pré.

Aanbod

Een functie bij een groeiende organisatie. Je komt te werken in een hecht team waarin samenwerken en plezier centraal staan in een informele werksfeer.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een bruto maandsalaris tussen de €2.750,00 en €3.250,00 afhankelijk van jouw leeftijd en ervaring;
  • Een uitstekende pensioenregeling, volledig vergoed door onze opdrachtgever;
  • 24 vakantiedagen per jaar bij een fulltime dienstverband.

Sollicitatie

Jordy van Wijk
06-34616669
jordy@lofrecruitment.nl

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max 8 MB)

Contactgegevens

Prive Werk

Adresgegevens


CAPTCHA code