Introductie
Voor één van onze opdrachtgevers, een technische groothandel voor slijtage onderdelen in de food- en packaging industrie, zijn wij momenteel op zoek naar een Customer Service Representative. In deze fulltime positie krijg je vanaf dag 1 veel verantwoordelijkheden. De kern van de activiteiten is om de er alles aan te doen om de verwachtingen van de klanten wereldwijd waar te maken. Dit ga je onder andere doen door: goede klantenservice, correcte orderverwerking, het tijdig en volgens afspraak leveren van de producten en nog veel meer!
Functie
- Je bent 1e lijn aanspreekpunt voor de klant. Jij beantwoordt alle vragen van de klant met betrekking tot het order to cash proces en jij zorgt ervoor dat de accountmanager pro actief wordt geïnformeerd over wat er bij de klant speelt.
- Je werkt in een zelfsturend klantenteam bestaande uit: Accountmanagers, Binnendienst Medewerkers, Order Entry Medewerkers en Senior CS Representatives;
- Jij vormt een tandem met de Order Entry medewerker waarin jij deze persoon aanstuurt en jullie elkaars Back-up zijn.
- Orderboek management is naast het klantcontact een van jouw belangrijkste taken. De orders staan goed gepland en jij houdt de klant op de hoogte van wijzigingen in levertijden. Aan het einde van iedere maand zorg jij ervoor dat alle orders zijn uitgeleverd en het order boek voor de lopende maand schoon is.
- Je coördineert de gehele operatie en je werkt nauw samen met planning, inkoop en sales om ervoor te zorgen dat de levering op tijd en volledig is.
- Je stuurt op KPI’s waaronder On Time Delivery , Order to Ship Cycle , offerte- en orderverwerking binnen 24 uur.
- Je stelt offertes op voor de Accountmanagers, je volgt deze op en verwerkt deze tot order
- Je verzorgt de order entry voor het aanvullend slijpwerk en communiceert met de klanten over route wijzigingen.
- Je bereid samen met de AM de klantenbezoeken voor en levert benodigde rapportages daarvoor aan;
- Je registreert, beoordeelt en verwerkt klachten en RMA’s en volgt deze op. Je verzorgt de klachtenafhandeling binnen 3 werkdagen. Je verwerkt credinota’s.
- Je bent verantwoordelijk voor het testen van systeem updates en traint de gebruikers binnen het CS team.
- Je doet voorstellen ter verbetering van de inrichting van het ERP systeem.
- Je neemt kennis van nieuwe releases/functionaliteiten en vertaalt deze naar mogelijkheden voor de organisatie.
- Jij zorgt ervoor dat de werkinstructies en procesbeschrijvingen actueel en accuraat zijn
Functie-eisen
- Je stelt altijd de klant centraal is al je denken en handelen
- Je bent een zelfstarter.
- Je overziet de situatie en bent in staat prioriteiten te stellen en de taken te verdelen;
- Je ziet commerciële kansen;
- Je hebt een proactieve werkhouding en bouwt een relatie op met onze klanten en bent ze een stap voor.
- Je bent zelfstandig en kunt nauwkeurig werken. Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid. Je bent leergierig en denkt in oplossingen.
- Je hebt inzicht in operationele bedrijfsprocessen en administratieve organisatie
- Uitstekende communicatievaardigheden.
- Je kunt gestructureerd kennis en informatie overdragen
- Je overziet het geheel en begrijpt de achterliggende databases
- Je beschikt over uitstekende analytische vaardigheden en Excel-kennis (draaitabel, basisformules, gegevens ordenen voor analyse).
- Vermogen om te werken in een dynamische internationale omgeving;
- Je bent hebt een energieke persoonlijkheid en houdt van aanpakken;
- Je hebt een flexibele en klantgerichte instelling;
- Je hebt HBO-werk- en denkniveau;
- Je bent een teamwerker en motivator.
Aanbod
- Fulltime baan 38 uur
- Leuke collega’s
- Verantwoordelijkheden vanaf dag 1
- Salaris indicatie naar ervaring € 3.500,- – € 3.700,-
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens CAO Technische Groothandel
Sollicitatie
Lars Franken
06-42597772
lars@lofrecruitment.nl