Sr. Administrateur / Hoofd Boekhouding – Apeldoorn

Introductie

Voor een van onze opdrachtgevers, een technische groothandel voor slijtage onderdelen in de food- en packaging industrie, zijn wij momenteel op zoek naar een Sr Administrateur / Hoofd Boekhouding. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de administratie van A tot Z van meerdere entiteiten. We zijn op zoek naar een meewerkend voorman / vrouw welke graag mee denkt in het ontwikkelen en verbeteren van nieuwe processen.

Functie

Het hoofd boekhouding is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de boekhouding van alle Nederlandse entiteiten. Belangrijke deelgebieden zijn de tijdig, juiste en volledige registratie van alle transacties, periodieke boekingen ten behoeve van de periodieke afsluiting, controle op specifieke posten in de balans en resultatenrekening (zoals kruis posten, tussenrekeningen, debiteuren, crediteuren etc.), administratie en aansluiting van de salarisadministratie en het tijdig aanleveren van gegevens ten behoeve van (fiscale) aangiften. Verder speel je een belangrijke rol in het continu verbeteren van de financieel-administratieve processen.

Hoofdtaken:

  • Zelfstandig voeren van meerdere administraties, inclusief het mede boeken van inkoopfacturen en banken;
  • Controleren van boekingen gedaan door anderen;
  • Voorbereiden van de periodieke afsluiting (maand, jaar) van de administraties;
  • Definiëren en uitvoeren van relevante controles op de integriteit van de administratie;
  • Tijdig informeren en ondersteunen van de Financial Controller over specifieke zaken die de periodieke rapportage aangaan;
  • Implementeren van verbeteringen (proces, systemen) binnen financiële processen;
  • Hierbij acteren als “linking pin” tussen administratie en overige afdelingen;
  • Controleren en verwerken van de salarisadministratie (uitbesteed);
  • Verzorgen van aangiftes (fiscaal, CBS, Intrastat etc.);
  • Ondersteunen bij de jaarlijkse accountantscontrole.

Functie-eisen

  • Afgeronde HBO/HBO+ opleiding;
  • Gedegen boekhoudkundige kennis; relevante ervaring in het zelfstandig voeren van administraties;
  • Ervaring in het aansturen van medewerkers;
  • Ervaring in het overzien van meerdere (verbonden) administraties;
  • Affiniteit met bedrijfsapplicaties, waaronder boekhoud- of ERP-systemen en Excel. Kennis van BI tools, zoals Power BI, is een pre;
  • Je bent fulltime (38 uur) beschikbaar en woont in de omgeving van Apeldoorn;
  • Je kan tijdig, juist en volledig registreren van financiële transacties;
  • Je kan tijdig, juist en volledig voorbereiden van standaardrapportages;
  • Kwaliteit en begrijpelijkheid van de analyse;
  • Neemt initiatieven, straalt betrokkenheid en enthousiasme uit;
  • Je bent klantgericht, accuraat en efficiënt;
  • Je werkt gestructureerd, houdt het overzicht en bewaakt de voortgang;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent collegiaal;
  • Je bent in staat om anderen mee te krijgen in jouw oplossing/gedachtegang;
  • Je bent praktisch en pragmatisch ingesteld.

Aanbod

  • Marktconform salaris afhankelijk van werkervaring;
  • Fulltime job (38 uur);
  • Leuke collega’s;
  • Goede secundaire voorwaarden volgens CAO Technische Groothandel.

Sollicitatie

Lars Franken
06-42597772
lars@lofrecruitment.nl

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max 20 MB)

Contactgegevens

Prive Werk
Toevoegen

Adresgegevens


CAPTCHA code