Introductie
Voor één van onze opdrachtgevers, een vooraanstaande leverancier van oplossingen op het gebied van warehouse optimalisatie zijn wij op zoek naar een Accountmanager.
Voor jou staat de klant altijd centraal. Je hebt een gezonde dosis lef, bent resultaatgericht en inspirerend. Verder vind je het leuk om constant uitgedaagd te worden door complexe en veelzijdige sales vraagstukken. Gaat jouw hart ook sneller kloppen van mooi stukje warehouse automatisering? Lees dan gauw verder!
Functie
Als accountmanager ben je commercieel en technisch verantwoordelijk voor meerdere parallel lopende aanbiedingstrajecten. Samen met je collega’s, leid je een aanbieding vanaf het ontwikkelen van de lead tot aan de succesvolle overdracht aan operations. Je bevindt je in deze functie op het snijvlak van innovatie, techniek en sales. In deze functie van Accountmanager zal jij rapporteren aan de Head of Sales. Je maakt onderdeel uit van de afdeling Accountmanagement en werkt nauw samen met o.a. de Sales Engineering & Consultancy, Marketing, Projectmanagement & Legal.
Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
- Het analyseren van de markt, kansen en risico’s in kaart brengen en het generen van leads;
- Het in kaart brengen van de wensen en behoefte van de klant en deze samen met je team omzetten in winnende oplossingen;
- Het volledig en zelfstandig in goede banen leiden van verkoopprocessen;
- Onderhouden en ontwikkelen van een optimale duurzame relatie met de klant;
- Zorgdragen voor een volledige en tijdige overdracht naar het projectteam;
- Je standplaats is Duiven, maar jij bent veel op locatie bij de klant. Je werkgebied betreft in beginsel de Benelux, maar je hebt ook de ambitie om de rest van Europa te verkennen. De mate van complexiteit en omvang van jouw projecten zullen in lijn hiermee ook steeds verder toenemen.
Functie-eisen
- HBO werk-/denkniveau, bij voorkeur in de richting van (werktuig)bouwkunde, (Technische) Bedrijfskunde of een bedrijfseconomische richting;
- Minimaal 5 jaar succesvolle ervaring in een accountmanagement rol m.b.t geautomatiseerde systeem- en service oplossingen;
- Bouwtechnisch, logistieke, juridische en bedrijfseconomische kennis, vooral op het gebied van transport en opslagsystemen;
- Een goede beheersing van de Nederlandse-, Engelse- en bij voorkeur, Duitse taal, in woord en geschrift;
- Een echte zelfstarter en teamplayer, jij bent initiatiefrijk, weet richting te geven, anderen te motiveren en te ondersteunen;
- Een communicatief vaardige en klantgerichte collega;
- Tot slot ben jij authentiek, open en eerlijk en beschik jij over een pragmatische instelling. Kortom, what you see is what you get.
Aanbod
- Veelzijdige baan met meerdere werkplekken/culturen in zowel Nederland als Europa;
- Werken in een topsegment met vaktechnische uitdagingen;
- Mobiele telefoon, laptop en leaseauto;
- Uitstekend salaris en een bonusregeling;
- 27 vakantiedagen en 13 ADV dagen o.b.v. een fulltime dienstverband;
- Ruimte om jezelf te ontwikkelen en kansen voor de toekomst;
- De sfeer van een familiebedrijf maar met internationale allure en ambities;
- En niet te vergeten een fijn team met leuke collega’s.
Sollicitatie
Interesse?
Neem contact op met:
Charmaine Alderhout
06-28573220
Charmaine@lofrecruitment.nl