Marketing Manager – Haarlem

Introductie

Voor een van onze opdrachtgevers, hét Italiaanse fashionlabel van Nederland. Zoeken wij momenteel een creatieve marketing manager, die het merk internationaal verder wil laten groeien en meedenkt met de creatieve processen. Het merk heeft een unieke stijl, is casual but sophisticated waarbij continu wordt ingespeeld op het actuele modebeeld. Binnen dit dynamische familiebedrijf staat fashion en persoonlijke ontwikkeling centraal, geld dit ook voor jou? Lees dan snel verder!

Functie

Wij zoeken een creatieve marketing manager, met ervaring en en passie voor fashion. In deze zelfstandige rol is het jouw verantwoordelijkheid om de huidige merkpropositie verder nationaal en internationaal uit te bouwen. Je geeft leiding aan het marketingteam en werkt nauw samen met de founder. Op basis van jouw expertise en kennis ontwikkel je strategische plannen die in lijn zijn met de visie en missie, om de (inter)nationale ambities te kunnen verwezenlijken. Je denkt in termen als brand equity, verhogen van naamsbekendheid, bereik, onderscheidend vermogen en hoe je brand lovers weet te creëren en langdurig binden aan het merk.

Je inspireert en motiveert je collega’s van (online) marketing, grafisch design en het management met ideeën en plannen en behaalde resultaten. Je bent hands on, een denker én een doener, communicatief vaardig en hebt een goed gevoel voor mode en stijl. Je bent in staat om de door jouw bedachte plannen goed over te brengen aan het team en het management.

Jouw voornaamste taken zijn:

  • Jij bent het aanspreekpunt voor alle vragen rondom marketing, zowel bij het management als binnen de marketing afdeling;
  • Het bedenken en uitzetten van de strategische marketing plannen en executie van concrete acties over alle kanalen, waarbij een 360 graden approach key is;
  • Bewaken en continu aanscherpen van het ‘merk DNA,’ samen met je collega’s van marketing;
  • Met het team de marketing – en social media kalender beheren, waarbij de engagement met de bestaande – en het creëren van nieuwe – brand lovers centraal staat;
  • Ontwikkelen van inspirerende en state of the art content voor alle kanalen;
  • Het bedenken van concepten voor shoots / brand samenwerkingen / PR-events / collectie lunches samen met team;
  • Budgetbeheer afdeling marketing.

Functie-eisen

  • Uiteraard heb je een passie voor marketing en fashion;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een internationale fashion omgeving;
  • Je bent creatief, overtuigend en resultaatgericht;
  • Jouw denkwijze is strategisch en je zet jouw strategische plannen moeiteloos om in concrete acties waarbij je het initiatief neemt;
  • Je bent ondernemend en flexibel en kunt snel schakelen tussen strategie, tactiek en operatie.

Aanbod

  • Een fulltime functie als creatieve marketing manager binnen hét Italiaanse fashionlabel van Nederland;
  • Salaris afhankelijk van ervaring;
  • Een Informele, open en creatieve werksfeer met veel ruimte voor eigen initiatieven;
  • Snel groeiende organisatie met goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Aantrekkelijke personeelskorting op eigen merkproducten;

Inlichtingen

Charmaine Alderhout
06-28573220
charmaine@lofrecruitment.nl

Sollicitatie

Ben jij net zo enthousiast over deze vacature als ik? Solliciteer direct, of neem contact met mij op:

Charmaine Alderhout
06-28573220
charmaine@lofrecruitment.nl

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max 20 MB)

Contactgegevens

Prive Werk
Toevoegen

Adresgegevens


CAPTCHA code